Ads (dawniej AdWords) czy Pozycjonowanie ?
Takie pytanie zadaje sobie wiele osób, które chce zacząć reklamować się w internecie. Omówimy poniżej główne wady i zalety obydwu systemów i dla kogo są te rozwiązania.
Kiedy mówimy o Ads mamy na myśli system reklamy firmy Google które jest dostępny w wyszukiwarce Google (także na stronach sieci partnerskich ale o tym więcej w innym miejscu – tutaj omówimy podstawy). Powyżej na rysunku zaznaczono na zielono obszar w którym pojawiają się reklamy Ads. Są to zazwyczaj cztery teksty reklamowe na górze i kilka na dole strony, zaznaczone informacją REKLAMA.
Kiedy mówimy o pozycjonowaniu mamy na myśli te „reklamy” które pojawiają się w wyszukiwarce Google pod reklamami Ads powyżej na rysunku zaznaczono je na czerwono. Jest ich zazwyczaj dziesięć na każdej stronie wyszukania.
ADS (wcześniejsza nazwa AdWords)
- żeby w ADs wyświetliły się Twoje reklamy trzeba założyć konto w systemie Ads lub zlecić to firmie takiej jak nasza (najlepiej żeby firma miała Status Partnera Google wtedy na pewno oddajesz prowadzenie reklamy w ręce specjalistów). System Ads jest bardzo skomplikowany i nie polecamy samemu prowadzić w nim reklam. Nie chodzi o to, że się nie da go szybko nauczyć, można by długo na ten temat pisać, ale odpowiednim porównaniem niech będzie, że informacje jak naprawiać samochody też są dostępne w internecie ale jednak mało osób decyduje się na naprawianie samemu swojego samochodu …
- założenie konta i skonfigurowanie kampanii reklamowej dla specjalisty z certyfikatem to zazwyczaj jeden do dwóch dni roboczych i Twoje reklamy zaczynają się wyświetlać
- w systemie Ads płacisz tylko za kliknięcia czyli jeżeli reklama wyświetli się 10 razy ale kliknie tylko 1 osoba to zapłacisz tylko za kliknięcie tej jednej osoby która kliknęła w reklamę i weszła dzięki temu na Twoją stronę (bo reklamy Ads prowadzą na Twoją stronę)
- stawki za kliknięcia w różne hasła są różne, zależą od konkurencyjność słów, zazwyczaj jeżeli reklam na dane hasło jest więcej to takie kliknięcie kosztuje więcej
- system Ads działa na zasadzie przedpłaty, trzeba wpłacić jakąś kwotę na konto Google i z tego konta pobierane są opłaty za każde kliknięcie
- do dyspozycji w tym systemie są bardzo szczegółowe zestawienia, ile osób w danym dniu kliknęło, w jakie słowo, z jakiej części Polski
POZYCJONOWANIE
- żeby w pozycjonowaniu wyświetliły się Twoje „reklamy” trzeba zlecić działania firmie takiej jak nasza lub próbować samemu. Pozycjonowanie jest bardzo skomplikowane i niewiele osób wie jak z tym sobie poradzić więc to tak samo zalecamy stanowczo zlecić jakiejś firmie, aczkolwiek tutaj jest trudniej bo nie ma firm z certyfikatem więc trzeba szukać po opiniach i poleceniach najlepiej firm z wieloletnim doświadczeniem
- jeżeli chodzi o to kiedy „reklamy” Twojej firmy zaczną się pojawiać w wynikach Google, tutaj w przypadku pozycjonowania jest to o wiele bardziej skomplikowane i pierwsze efekty zazwyczaj widać po około 1-3 miesiącach. Trzeba uważać na wszystkie osoby które powiedzą, że trudne hasła wypozycjonują szybciej, bo tak się po prostu nie da i mogą zaszkodzić Twojej stronie
- w pozycjonowaniu płaci się stały abonament niezależny od ilość kliknięć i wejść na stronę
- opłaty za poszczególne słowa są różne, zależą od konkurencyjność słów
- w pozycjonowaniu ważne jest, żeby podpisać umowę z firmą, która nie pobiera opłat z góry za pozycjonowanie. Chodzi o to, że ponieważ pozycjonowanie zajmuje zazwyczaj kilka miesięcy, a efektów nie widać, to nie wiadomo czy taka firma coś w ogóle robi, a jeśli ma stały abonament niezależny od osiągniętej pozycji to może nie robić nic i czekać … Dlatego poza szczególnymi przypadkami, lepiej podpisać umowę z taką firmą jak nasza, która nie pobiera opłat z góry za pozycjonowanie stron internetowych a pierwszą fakturę wystawi dopiero po wypozycjonowaniu strony kiedy będzie już widać efekty
PODSUMOWUJĄC co dla kogo lepsze …
Nie da się udzielić jednej odpowiedzi co jest lepsze dla wszystkich i tak jest właśnie z pozycjonowaniem i Ads, ale jeżeli sprawdzicie poniższe punkty, odpowiedź nasunie się Wam sama:
- Ads jest idealne dla firm które potrzebują szybko uruchomić swoje reklamy bo ich start to zazwyczaj kilka dni roboczych i już są z tego pierwsi klienci,
- Jeżeli chodzi o koszty to zazwyczaj pozycjonowanie wychodzi taniej niż Ads (ale nie jest to regułą, są czasami przypadki kiedy tańsze są reklamy Google Ads, trzeba zawsze sprawdzić każdy przypadek)
- W przypadku Ads i pozycjonowania trzeba szukać sprawdzonych dobrych firm bo „oszczędny znajomy student, znajomego” może więcej zaszkodzić w pozycjonowaniu a w Ads może nie umieć obniżyć stawek i końcowo wyjdzie wielokrotnie drożej niż dobra firma
- Jeżeli masz dużo haseł i nie wiesz jakie wybrać do pozycjonowania, lepiej uruchomić kampanię Ads i tam je wszystkie wpisać i po 2-3 miesiącach wybrać co jest skuteczne i ocenić koszty czy zostać w Ads czy iść do pozycjonowania, a może trochę tu i trochę tu budżetu – co zazwyczaj wychodzi na dobre …
Wyślij maila z adresem swojej strony i słowami do bezpłatnej wyceny: [email protected] albo zadzwoń: 506-34-35-42
Nasza firma EBE . pl posiada status oficjalnego Partnera Google, co jest gwarancją zdanych egzaminów i szkoleń z prowadzenia kampanii Ads. Firmy z takim statusem gwarantują najwyższy i najnowszy poziom wiedzy z Ads co pozwoli Państwu obniżyć koszty prowadzenia tej reklamy. Serdecznie zapraszamy EBE .pl