Jednym z najczęściej zadawanych pytań przez klientów w naszej firmie jest:
Ile czasu zajmie wypozycjonowanie strony w Google ?
Odpowiedź u wszystkich firm z branży jest taka sama: to zależy od kilku czynników:
- Przede wszystkim o jakim słowie kluczowym myślimy ? Bardzo ogólne słowo kluczowe składające się z jednego słowa (np: opony), będzie miało do pokonania w wyszukiwarce google miliony jak nie miliardy zaindeksowanych stron i będzie je trzeba wszystkie „dogonić i przegonić” a więc może to zająć rok albo i więcej. Zazwyczaj jednak tak ogólne słowo kluczowe jest zbyt ogólne, żeby było dobrym słowem sprzedażowym bo ktoś wpisując opony może mieć na myśli oponę do taczki a ktoś inny do samochodu … Lepiej jest więc wybrać bardziej zawężone słowo kluczowe, które lepiej opisuje intencję potencjalnego klienta. Jeżeli świadczymy usługi na jakimś ograniczonym zasięgiem terenie lepiej dodać do takiego słowa nazwę miejscowości lub dzielnicy i wtedy takie hasło można wypozycjonować o wiele szybciej. Podsumowując długość frazy kluczowej jest jednym z podstawowych czynników wpływających na czas wypozycjonowania strony w google.
- Wiek domeny. Jeżeli domena została wczoraj kupiona – czas potrzebny na jej wypozycjonowanie będzie dłuższy niż domeny, która ma już wiele lat
- A kolejne czynniki to zawartość strony – czyli czy „w oczach” wyszukiwarki Google strona zawsze była bardzo rozbudowana o dobre treści, czy może wcześniej była jednostronicową wizytówką a wczoraj powstało na niej 50 podstron z treścią.
- Kolejną sprawą jest historia domeny i strony. Czyli czy kiedyś już ktoś pozycjonował tą stronę albo tą domenę (domena mogła być kupiona i właściciel nie wie co się z nią działo kiedyś …). Czasami dawne pozycjonowanie może być na plus a czasami na minus i trzeba będzie najpierw „odkręcić złe” pozycjonowanie i dopiero wtedy czas zacznie się liczyć od nowa … 🙂
Podsumowując – napisz do nas: [email protected] lub zadzwoń 506-34-35-42 a szybko i bezpłatnie określimy czas potrzebny na wypozycjonowanie Twojej strony internetowej.