Rozpoczynając reklamę swojej firmy w internecie poprzez reklamy w Google Ads albo pozycjonowaniu, bardzo ważnym elementem są tzw słowa kluczowe po których Wasi klienci będą szukać Waszej oferty.
Przykładowo sklep z „farbami do włosów” chce reklamować się w Google Ads (dawniej Adwords) i wybiera na początek słowo kluczowe: „farby”
Rusza z reklamami i czeka na pierwsze wejścia na stronę. A i owszem wejść jest pełno ale z jakiegoś powodu zakupów farb do włosów jest bardzo mało. Jaka może być przyczyna? Internauci którzy wpisywali słowo „farby” klikali i wchodzili na stronę tego sklepu szukali: „farb do pomalowania sufitu”, „farb do pomalowania ścian”, „farb samochodowych” itd
Dlatego warto skupić się na dobraniu dobrych słów kluczowych i poświęcić na to nawet kilka dni na różne analizy, żeby nie okazało się że mamy ogromny ruch na stronie ale nikt nic nie kupuje.
Jak więc dobrze wybrać słowa kluczowe do swojej reklamy w Google.pl ?
Istnieją trzy główne podziały intencji słów kluczowych:
- Słowa kluczowe sprzedażowe (np: „farba do włosów wella koleston sklep internetowy najtaniej”)
- Słowa kluczowe poradnikowe (np: „jak samemu nałożyć farbę do włosów wella”)
- Słowa kluczowe przekierowujące (np: „farby wella zapomniane hasło logowanie”)
Oczywiście mając sklep internetowy albo oferując jakieś usługi zależy nam zazwyczaj, żeby je sprzedać czyli słowa kluczowe muszą być z typu sprzedażowe (1). Czyli szukamy konkretnych a nie ogólnych słów kluczowych, haseł które mają intencję właśnie sprzedażową.
Unikamy wybrania słów kluczowych poradnikowych (2) bo duża ilość wejść na stronę Twojego sklepu nie spowoduje zakupów, kliknięcia będą kosztować albo w pozycjonowaniu tylko generować szybkie wejście i wyjście ze strony a nie przysporzą klientów. Oczywiście są przypadki gdzie hasła poradnikowe mogą zadziałać doskonale – że najpierw ściągniemy kogoś na stronę a jak przeczyta, że coś jest bardzo trudno zrobić i samemu tego raczej nie zrobi to skorzysta z usługi oferowanej na stronie – ale trzeba na to bardzo uważać i dokładnie przeanalizować takie słowa kluczowe.
Ostatni typ czyli słowa kluczowe przekierowujące (3) to już najmniej przydatne do sprzedaży hasła. Jeżeli wybierzemy słowo kluczowe, które będzie nam ściągać na stronę internautów, którzy potrzebują się gdzieś indziej zalogować to ciężko będzie to przekuć na coś pozytywnego dla Waszej strony.
Dlatego wybór słów kluczowych do kampanii Google Ads i pozycjonowania jest tak ważny. Trzeba dobrze przeanalizować słowa kluczowe zanim się na nie zaczniemy reklamować bo to się opłaci w przyszłości. I nawet wielodniowe czy wielotygodniowe wybieranie słów kluczowych do reklamy internetowej może być bardzo dobrym pomysłem i może zaowocować bardzo dobrą konwersją.