Konkurencja na rynku internetowym jest coraz większa. Coraz więcej firm decyduje się na otworzenie swojego sklepu internetowego, coraz więcej firm ma swoją stronę internetową ale samo posiadanie strony niewiele daje. W tak wielkim cyfrowym oceanie jakim jest obecnie internet, znalezienie jakiejś firmy stanowi nie lada wyzwanie. Jeżeli założymy, że teraz prawie każda firma w Polsce ma swoją stronę internetową a takich stron są więc miliony to jak klient ma znaleźć kontakt do Twojej firmy …
Na szczęście lata temu wymyślono coś takiego jak wyszukiwarki internetowe. W chwili obecnej najpopularniejszą jest Google. To tam większość z nas kiedy czegoś szuka – kieruje swoje pierwsze kroki.
Ale wyników w tej wyszukiwarce na każde hasło jest zazwyczaj tyle, że aby je wszystkie przejrzeć nie starczyłoby doby … Co więc zrobić żeby Twoja strona internetowa pojawiała się wysoko na samym początku w Google ? Trzeba przede wszystkim zadbać o jakość strony gdyż zarówno Google jak i Twoi klienci oczekują wysokiej jakości strony na której są informacje jakich szuka potencjalny klient. Strona dodatkowo powinna się szybko wczytywać żeby ktoś kto ogląda ją na małym ekranie swojego telefonu, mają powolny internet – też nie stracił cierpliwości i wszedł na Twoją stronę.
No i pytanie brzmi jak to zrobić żeby być wysoko na pierwszych pozycjach w Google. Są na to dwa sposoby i każdy ma ogromne zalety.
- pierwszy z nich to tzw pozycjonowanie stron w google
- drugi to kampanie reklamowe w systemie Google Ads
Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron zazwyczaj odbywa się tak, że zleca się to firmie jak naszej i po wstępnej optymalizacji strony pod wyszukiwarki rozpoczyna się długotrwały (czasem nawet pół roku lub dłużej) proces wchodzenia strony na zadane słowa kluczowe na wysokie pozycje.
Zaletą pozycjonowania jest, że ustala się z góry stały koszt (abonament za pozycjonowanie stron), który nie jest zależny od ilości kliknięć i wejść na Twoją stronę – czyli z góry wiadomo ile będzie kosztowało wypromowanie się na jakieś hasło w wyszukiwarce Google. Ustalając kilka lub kilkanaście haseł wiemy, że po wejściu na pozycję (u nas opłata jest pobierana dopiero po wypozycjonowaniu strony !!!) faktura będzie opiewała na wcześniej ustaloną kwotę i nie będzie niespodzianką.
Dobrze przygotowana czyli zoptymalizowana strona powoduje, że pozycjonowanie przyniesie nie tylko efekty na pozycjonowane słowa ale także na wiele innych haseł, które automatycznie pójdą do góry.
Żeby jednak pozycjonowanie przyniosło zadawalające korzyści należy uzbroić się w cierpliwość no i dobrze prowadzić stronę, gdyż Google lubi strony, które żyją czyli na których pojawia się co jakiś czas coś nowego. A to przekłada się na klientów – czym więcej wiedzy na Twojej strony tym szansa, że więcej klientów na nią wejdzie i będzie miało Ciebie za specjalistę w swojej dziedzinie a to prędzej czy później przełoży się na zadowolonych klientów więc wszyscy zyskują.
Jak dobrać słowa do pozycjonowania ?
To nie jest proste i lepiej poświęcić na to nawet miesiąc czy dwa, żeby to dobrze wybrać, niż pozycjonować nietrafione słowa, których potem nikt nie będzie wyszukiwał.
Słowa warto określić na podstawie Twojego i naszego doświadczenia a dodatkowo na podstawie takich narzędzi jak Planery Słów Kluczowych, Google Trends oraz inne narzędzie, które podpowiedzą popularność haseł i same hasła o których my byśmy nie pomyśleli. Bardzo pomocna do dobrania słów kluczowych jest kampania Google Ads. Dobrym pomysłem jest uruchomienie natychmiast kampanii w Google Ads (dawniej Adwords) i po około 2-3 miesiącach wybranie na podstawie tej kampanii – słów kluczowych do pozycjonowania.
Niektórzy nasi klienci mówią,, że klikają w Google tylko w wyniki organiczne czyli „pozycjonowanie” a niektórzy że tylko w linki sponsorowane (czyli Google Ads) bo tam mają gwarancję, że jak ktoś płaci za reklamę to zależy mu na kliencie i będzie dobrze obsłużony. I jedni i drudzy mają rację bo większość firm którą „spotkamy” poprzez pozycjonowanie czy poprzez Kampanie Google Ads to firmy którym zależy na klientach.
Podsumowując – czy warto pozycjonować stronę firmową – oczywiście, że tak ! Czasy kryzysów to czasy w których reklama jest bardziej ważna niż w momentach kiedy „wszystko samo dobrze się kręci” i wtedy jak najbardziej trzeba się reklamować a pozycjonowanie i kampanie Google Ads w wyszukiwarce Google to według nas – najlepsze formy dostępne obecnie na rynku internetowym.