Coraz więcej osób przegląda internet na telefonach komórkowych. W Niemczech czy Francji ten odsetek jest większy niż w Polsce ale i tak z roku na rok smartfony w Polsce są coraz lepsze i mają większe ekrany, internet jest coraz bardziej dostępny i coraz szybszy co powoduje, że firmy chcące sprzedawać w internecie albo przynajmniej pokazać swoją ofertę w internecie, powinny poważnie pomyśleć o dostosowaniu swojej strony internetowej do wymagań mniejszych niż desktopy czy tablety ekranów. Jednym z najważniejszych czynników jest prędkość wczytywania się strony na telefonie komórkowym.
Często sami denerwujemy się kiedy chcemy szybko wejść z „komórki” na jakąś stronę a ona ładuje się i ładuje … Dodatkowo jak strona już się wczyta, okazuje się że obrazki są dziwnie umieszczone, czcionka mała i nieczytelna, a niektórych rzeczy w wersji mobilnej strony po prostu nie ma (formularze czy cennik). I z jednej strony teoretycznie wszyscy sobie z tego powodu zdajemy sprawę ale często firmy wykonując stronę internetową nie przywiązują wagi do wersji mobilnej. A w chwili obecnej szybkość wczytywania się strony w wersji mobilnej to jeden z najważniejszych czynników dla reklamy online. Prędkość wczytywania się strony internetowej można sprawdzić np tutaj: kliknij.